Veel gestelde vragen

Kan ik gebruik maken van de begrafenis vereniging zonder dat ik lid ben?
Ja, dat kan, maar dan betaalt u extra bijdrage en krijgt u geen ledenkorting op de kosten van de factuur.

Ik woon in een andere woonplaats. Kan ik toch lid worden?
Ja, dat kan. Je kan alleen begraven worden op de begraafplaats in Bakhuizen, als je in Bakhuizen of
de naaste omgeving woonachtig bent.

Ik ga verhuizen. Kan ik lid blijven?
Ja, dat kan. Adreswijzigingen moeten worden doorgegeven aan de ledenadministratie.

Wat is het verschil tussen een begrafenis vereniging en een begrafenis verzekering?
Een begrafenis vereniging is zonder winstoogmerk, dus goedkoper. De vereniging betaalt geen
bedrag uit, maar geeft aan de leden kortingen bij wat rondom een overlijden komt kijken.

Moet ik me (naast lidmaatschap van de begrafenisvereniging) bijverzekeren?
Er kunnen kosten zijn die buiten het ‘pakket’ van het lidmaatschap van de begrafenisvereniging
vallen. Dat is afhankelijk van hoe u de begrafenis of crematie invult. Bijkomende kosten kunnen bijvoorbeeld ontstaan door de keuze van de grafsteen, het type graf of advertentiekosten (in landelijke dagbladen), nazit met koffie etc.
Een begrafenis of crematie kost al gauw tussen de 4000 en 6000 euro al na gelang de wensen van de overledene en nabestaanden.

Wat gebeurt er als een andere begrafenis vereniging de begrafenis doet?
Dan wordt de eventuele ledenkorting van € 750,00 verlaagd naar € 500,00. Mits je op 18-jarige leeftijd lid bent geworden.